Při prodeji nemovitosti snad každý usiluje o to, aby mu jeho vlastní majetek vynesl co nejvíc peněz. A není divu, vždyť nemovitost je obrovské pasivum, které nám neustále vytahuje peníze z kapes. Je pochopitelné, že při prodeji chceme získat zpět svých finančních prostředků co nejvíce. Ať už je Váš důvod prodeje bytu či domu jakýkoliv, mám pro Vás několik typů, jak jeho hodnotu maximálně pozvednout. 

Kvalitní fotografie

V dnešní době se nejvíce prodejů a nákupů nemovitostí odehrává právě na internetu. Je to nejsnazší způsob, jak oslovit konkrétní cílovou skupinu a zároveň nikomu nic nevnucovat. A protože inzeráty jsou skutečně rozhodující, zda potencionální zájemce skutečně zavolá či nezavolá, měli bychom se zaměřit na to, co jako první v něm skutečně probudí zájem. Jsou to fotografie. 

Pokud někdo z nás vybírá ideální dovolenou nebo nakupuje na internetu, jako první ho zajímají především fotografie daného místa či produktu. Detailní a kvalitní obrázky, které upoutají na první pohled a zároveň neklamou. Takové fotografie by měl obsahovat i Váš inzerát na internetu. Nemovitost by měla být před nafocením uklizená a hezky upravená, aby fotografie skutečně zachytily prodávaný dům či byt v tom nejlepším světle. Také by album těchto fotek mělo být obsáhlé a disponovat obrázky jak exteriéru, tak interiéru. Kvalitní a upravené fotografie okolí jsou sice hezké, ale nový majitel nemovitosti bude žít uvnitř, takže chce přesně vědět, zda vůbec nemovitost stojí za prohlídku či ne. V případě, že fotografií je nedostatek, zachycují nepořádek a jsou nekvalitní a rozmazané, nemá prodávající moc velkou šanci, že o jeho nemovitost bude vůbec nějaký zájem…

Rekonstrukce

Je pochopitelné, že ne zcela každý má možnosti svou nemovitost před prodejem zrekonstruovat. Pokud však ale  uvažujete o jejím prodeji do budoucna, je dobré tuto možnost zvážit. Samotná cena přestavby bytu nemusí hned šplhat do nebeských výšin. Jde především o její chytré rozplánování a následnou realizaci. Chytrou rekonstrukcí lze mnohokrát docílit až dvojnásobku stávající hodnoty nemovitosti. Důležité je zaměřit se především na zvětšení jednotlivých prostorů či naopak přepažení zbytečně velkých místností. Co nemovitosti přidá na hodnotě, jsou především aspekty ovlivňující úsporu energií. Tímto mohou být nová plastová okna, zateplení, kondenzační kotel, nové radiátory…

V případě rekonstrukce je ale důležité nezaměřovat se pouze na estetické vlastnosti, ale především na praktické využití. Je pravda, že nová koupelna či nové linoleum v jednotlivých místnostech vypadá hezky, a to nejen na inzerovaných fotografiích, a rozhodně upoutá, ovšem pokud nemovitost disponuje velkým nedostatkem, jako je díra ve střeše, prasklé potrubí či závada v elektřině, pak už se kupující rozhoduje především právě podle té praktické a funkční stránky.

 

 

Nezbytné úpravy

Jak už jsem výše zmínil, vzbudit daleko větší zájem v kupujícím dokáže především poctivý úklid a oprava nezbytných věcí. Často kupujícího doposud obývané nemovitosti mohou odradit právě pavučiny, prach, díry a praskliny ve zdech. Kupující hledí mimo estetickou stránku také na bezpečnost a správnou funkci jednotlivých prvků v domácnosti, jako je právě elektřina, splachující WC apod.

Rozhodujícím pro koupi nemovitosti a pro určení maximální výše její hodnoty je především lokalita. Pokud se jedná o byt, zde mnoho lidí také přihlíží na jeho umístění. Tím mám na mysli, ve kterém patře se nachází, zda je v bytovém domě k dispozici výtah, ale také třeba i na jakou světovou stranu je byt orientován. Často také na ceně přidá hezky upravené okolí. Pokud tedy prodáváte dům se zahradou, ukažte tak zákazníkům Vaši nemovitost v co nejlepším světle a zaměřte se na úpravu okolí. Posekání trávy, úprava živého plotu či natírání zábradlí a vrat není zas tak nákladná investice a ve výsledku bude působit úplně jinak, než kdyby potencionální majitelé vešli na zarostlý pozemek a spatřili staré haramburdí a nepořádek okolo domu.

Nezapomeňte, že fotografie musí korespondovat s realitou. Zákazník se o koupi rozhoduje především na základě fotografií a následného popisu nemovitosti v inzerátu. Jakmile realita ani zdaleka neodpovídá obrázkům v inzerátu, těžko jen najdete dobrého kupce, který bude skutečně ochoten zaplatit za to, co na internetu objevil…